Kennelhoest vaccinatie

Heeft u meer informatie nodig over een kennelhoest vaccinatie? Bij Dierenkliniek Coppelmans hebben we hier veel ervaring mee. U kunt bij ons terecht voor al uw vragen en de vaccinatie ook laten uitvoeren.

Wanneer is het tijd voor een kennelhoest vaccinatie?Kennelhoest vaccinatie voor uw hond

Een kennelhoest vaccinatie is vooral van belang wanneer u en uw hond op plaatsen komen, waar vaker honden bij elkaar komen. De naam is dus een beetje misleidend, want u dacht waarschijnlijk dat kennelhoest bij uw hond alleen kan voorkomen, wanneer deze naar een kennel of hondenpension gaat. Dit is dus helaas incorrect. Kennelhoest kan overal voorkomen waar veel honden bij elkaar komen. Denkt u vooral aan uitlaatplaatsen, vaste hondenwandelroutes, hondententoonstellingen of inderdaad hondenpensions of -kennels.

Waarom kiest u voor de kennelhoest vaccinatie voor uw hond?

Kennelhoest kan uw hond ontzettend veel klachten bezorgen. Kennelhoest is namelijk een verzamelnaam voor alle infecties aan neus, keel en luchtpijn. En doordat kennelhoest bij de hond besmettelijk is, kan een hond met verminderde weerstand dit al snel oplopen. U merkt het rap aan het gedrag van uw hond, dat deze niet meer normaal functioneert.:

• Hij heeft een droge, harde hoest
  • Zijn energie is sterk verminderd
  • Hij eet niet goed meer
  • Er kan koorts optreden
  • Soms moet uw hond kokhalzen en spuugt deze slijm uit

Met een kennelhoest-inenting voorkomt u dus veel gezondheidsproblemen bij uw hond, aangezien het vermijden van ontmoetingsplaatsen van honden best moeilijk is. U wilt immers wel een sociale hond opvoeden en daarvoor zijn een cursus of regelmatig oefenen met andere honden in de directe omgeving gewoon noodzakelijk.

Waar haalt u een kennelhoest-inenting?

Wie in de driehoek Eindhoven-Geldrop-Helmond woont, kan voor de kennelhoest vaccinatie terecht bij Dierenkliniek Coppelmans in Nuenen. Er staat een vakkundig team van dierenartsen en dierenartsassistenten klaar om u van dienst te zijn bij al uw vragen over vaccinaties of algemene vragen over uw hond. Ook geeft de website van Dierenkliniek Coppelmans al veel informatie, bijvoorbeeld over de aanschaf van een huisdier en waar u zoal aan moet denken, voordat u beslist een huisdier te nemen. Bent u nieuwsgierig geworden? Kom dan langs bij de dierenkliniek of neem contact op voor een eerste kennismakingsafspraak. De dierenartsassistenten zijn goed bereikbaar via telefoon en e-mail. U kunt zelfs online een afspraak maken. Er wordt dan snel contact met u opgenomen.